vezi mai multe
CONTRACT-CADRU DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Nr. ................. din data ................
Părţile contractante:
Societatea KOMSI GROUP S.R.L cu sediul in Bucuresti, Sector 6, Str. Valea Ialomitei, nr. 3, bl. D 22, sc.F, numar de inregistrare la registul comertului J40/32298/1992, Cod de inregistrare fiscala RO3153432, cont bancar RO26RNCB0066003901940001, deschis la BCR – Drumul Taberei, titulara a Licentei de turism de tip Organizatoare nr. 446 din 04.01.2019, cu termen de valabilitate nelimitat, pentru Agentia de turism KOMSI TRAVEL, cu punct de lucru la adresa Bucuresti, Sector 1, Str. Stirbei Voda, nr. 4, bl. 2, cod postal: 010111, Tel: 021.311.86.85, Fax: 031.104.07.78, e-mail: contact@komsitravel.ro , https://www.komsitravel.ro/ , avand polita de asigurare emisa de Omniasig Vienna Insurance Group privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor achitate de catre turisti, afisata pe pagina web a agentiei de turism https://www.komsitravel.ro/despre-noi/ , reprezentata prin Dimitrescu Anca Mihaela, in calitate de Director General, denumita in continuare Agentia;
Si
Domnul/ Doamna ........................, domiciliat/ domiciliata in ....................., telefon: .................. , e-mail: ................... , posesor/ posesoare al/ a cartii de identitate seria si numarul ...................., eliberata de .............. la data de .............., CNP: .................., in calitate de TURIST
Au convenit la încheierea prezentului contract.
1. Obiectul contractului
1.1 Îl constituie vânzarea de către Agenție a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
· Pachetul de servicii este organizat si vandut pe cont propriu de KOMSI TRAVEL in calitate de agentie organizatoare.
· Pachetul de servicii este vandut de KOMSI TRAVEL in calitate de agentie intermediara, in contul agentiei organizatoare __________________________ cu sediul in _______________________________________________________________,
tel. ____________________, e-mail _______________________________, CUI _________________, J__/_________/____________, titulara a licentei de turism __________________________, polita de asigurare emisa de ___________________________________ seria __________ nr _______________ privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor achitate de catre turisti.
1.2 Servicii contractate / numar de persoane/ nume si prenume beneficiari:
...............................................................
Programul circuitului / Hotelul ales de turist.
Statusul rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata, neconfirmata - in curs de confirmare):
…………………………………….
In cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport etc), Agentia va oferi turistului o varianta alternativa sau va returna integral avansul.
2. Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie după caz în oricare din următoarele situații:
a) în momentul semnării lui de către turist sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii turistice inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice;
b) în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenție, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea agenției de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, agenția poate solicita un avans cuprins intre 10 - 50 % din prețul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcție de data la care turistul solicita serviciile. Daca inscrierea intervine cu mai putin de 30 zile inaintea plecarii, pachetul turistic se va achita integral. In cazul nerespectarii termenelor de plata, Tour Operatorul isi rezerva dreptul de a anula rezervarea. În cazul în care conținutul bonului de comandă nu diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice și confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunțe la călătoria turistică, datorează agenției penalități conform cap. 6 din prezentul contract. În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice primite în scris de la agenție sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenției de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția turistului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat turistului în modalitățile prevăzute mai sus, conține informațiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Informațiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de turist.
2.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
2.4. Informatiile privind statele pe teritoriul carora, la data incheierii prezentului contract, este decretata stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt publice si pot fi consultate accesand http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Turistul intelege sa contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor informatii sau alerte.
3. Prețul contractului și modalități de plată
3.1. Prețul contractului este de ....................................... și se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenției și T.V.A. Dacă prețul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziție turistului, site-ul agenției, alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe factură. In situatia contractarii serviciilor turistice in regim Early booking, reducerea este inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice modificare a contractului, solicitata de turist, determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate rezervarilor tip Early booking determina modificarea pretului pachetului conform ofertei standard.
3.2. Modalități de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se achita:
a) un avans in suma de .......................... din prețul contractului, iar diferenta se va achita pana la data de ……………………
b) plata integrală a contravalorii pachetului de servicii turistice.
Depasirea termenului de plata determina aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere, procent aplicat la suma scadenta si neachitata.
3.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a) pentru serviciile turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de agenție în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare.
b) pentru serviciile turistice care nu necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum urmează:
termene de plata oferta STANDARD
termene de plata oferta EARLY BOOKING
Conditiile de plata de mai sus (oferta standard si oferta early booking) se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic).
3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de vanzare comunicat de Banca Comerciala Romana in ziua emiterii facturii, conform art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
3.4. Contravaloarea serviciilor turistice interne se poate achita si cu tichete de vacanta. Plata serviciilor turistice se face respectand prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice si anexelor acesteia. In cazul in care turistul renunta la pachetul de servicii turistice achizitionat cu tichete de vacanta, agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii turistice la o valoare initiala minus penalizarile aferente sau mai mare celui achizitionat initial, cu plata diferentei de pret. Conform OUG 8/2009 in cazul renuntarii definitive la pachetul de servicii turistice de catre turist, agentia de turism nu poate restitui turistului tichetele de vacanta sau contravaloarea acestora in bani.3.5. Pachetul de servicii turistice care poate fi achizitionat pe baza tichetelor de vacanta poate cuprinde servicii de cazare (minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament balnear, agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei.3.6. a) In cazul in care plata serviciilor se face prin virament sau depunere, in conturile bancare ale Agentiei, aceasta se poate face in conturile Agentiei deschise la:
Banca Transilvania:Agentia Bucuresti -Drumul Taberei:RO41BTRLRONCRT0294734001 (lei); RO88BTRLEURCRT0294734001 (euro)
Banca Comerciala Romana:
Agentia Bucuresti – Drumul Taberei:RO26RNCB0066003901940001 (lei); RO96RNCB0066003901940002 (euro)
b) la sediul agentiei, plata numerar (lei sau euro) sau plata cu cardul (lei).
4. Drepturile și obligațiile Agenției
4.1. Agenția se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situația solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenției de turism și care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenției de turism, sau în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, agenția poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul modificării uneia dintre prevederile esențiale ale contractului cum ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei unității de cazare, Agenția are obligația de a informa turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data începerii călătoriei, pentru a permite turistului sa decida inceperea calatoriei.In cazurile prevazute la Pct. 4.7. literele a), b), c), din prezentul contract, informarea se va face in timp util.
4.3. În cazul achiziționării unui pachet de servicii turistice având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, Transportatorul Aerian, fără a cere acordul agenției de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiștii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În situația achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și locația acesteia pe punți (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova, etc.), doar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel rezervat.
4.5. Agenția poate modifica prețul contractului în sensul majorării sau micșorării - după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale contractului și numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor costurilor de transport, a redevențelor și a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist, ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenția constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea prețului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeași calitate și cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferența dintre serviciile turistice achitate și cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
4.7. Agenția este răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin contract, cu excepția următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenția, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a neobținerii vizelor pentru toți participanții. Agenția nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice si nu este obligata sa ramburseze c/valoarea serviciilor achizitionate.
c) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil și inevitabil.
In situatia de suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinata de activitatea hotelierilor, inainte sau dupa inceperea calatoriei, Agentia va oferi varianta de hotel in aceeasi zona sau intr-o zona apropiata, la aceeasi categorie sau de o categorie superioara fara sa modifice pretul; in cazul in care situatia de suprarezervare (overbooking) este anuntata turistului, sau reprezentantului acestuia, cu minim 3 zile inainte de data plecarii, turistul poate accepta varianta propusa sau poate anula calatoria fara penalizari, fara insa a avea dreptul de a solicita despagubiri suplimentare.
4.8. Agenția are obligația să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel puțin 3- 7 zile înainte de data plecării, următoarele informații:
a) orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adrese e-mail ale reprezentanței locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgență care să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
d) obligaţiile turistului prevăzute la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenția parte în contract este obligată să acorde prompt asistență turistului aflat în dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment pe care nici agenția de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
4.10. Excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru Agentia Komsi Travel. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decat cele cumparate de la receptia hotelurilor, avand in vedere ca turistii vor avea la dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc. Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, iar turistii putand opta pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie de disponibilitati.
4.11. In situatia in care prestarea serviciilor turistice ce fac obiectul contractului a devenit imposibila din cauza de forta majora sau din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare care se produc la locul de destinatie sau in vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ transportul pasagerilor la destinatie (cum ar fi restrictii de circulatie, masuri de carantina, pandemii, epidemii, revolte, greve, accidente etc), Agentia de turism organizatoare va oferi turistului fie pachete turistice alternative (alta destinatie turistica si/sau alta perioada), fie vouchere valorice (Note de credit) cu care sa poata achizitiona de la Agentia de turism organizatoare prin Agentia detailista, alte servicii sau pachete de servicii de calatorie, iar Turistul va alege una dintre variantele propuse de Agentia organizatoare.
Unitatile de cazare sunt clasificate de autoritatile competente din tarile in care sunt situate, conform normelor aplicabile in tarile respective. Eventualele neconcordante intre clasificarea oficiala a unitatii de cazare (cu tot cee ace presupune aceasta: dimeniuni camere, dotari, facilitate hotel, servicii suplimentare etc.) si asteptarile turistului nu pot duce in nicio circumstanta si pentru niciun motiv la suportarea de despagubiri de catre Agentia de turism organizatoare/ detalilista si nici nu pot servi turistului ca motiv de reziliere a contractului; in ipoteza in care, totusi, turistul reziliaza contractul din astfel de motive, Agentia de turism organizatoare/ detailista nu poate fi obligata la restituirea pretului si/sau la plata vreunei penalitati/despagubiri catre turist.
5. Drepturile și obligațiile turistului
5.1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul (daca este posibil),unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligația de a anunța în scris Agenția cu cel puțin 7 zile înaintea datei de plecare. Între turistul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terța persoană (cesionarul) și agenția de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice contractate și cesionate.
Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine după caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Agenției de turism (debitorului cedat). In acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul, sunt responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.1.1. Serviciile turistice achitate total sau partial cu tichete de vacanta nu pot fi cesionate în conformitate cu prevederile art.7 al.1 din OUG nr.8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanţă.5.2. În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România, turistul are obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regulă la ora 18,00 a zilei de intrare și se termină de regulă la ora 12 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului. In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se pot modifica si sunt decise de unitatea hoteliera.
5.3. În cazul în care prețurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%, indiferent de motivele majorarii, turistul poate :
a) să accepte modificarea propusă;
b) să rezilieze/ denunțe unilateral contractul fără a plăti vreo penalitate de reziliere, având însă dreptul la rambursarea imediată de către Agenție a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
În cazul în care reziliază contractul privind pachetul de servicii de călătorie, turistul poate accepta un pachet de substituţie, atunci când acesta este oferit de organizator, dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau superioară.5.4. Turistul este obligat să comunice Agenției, în termen de 2 zile calendaristice de la primirea înștiințării prevăzute la cap. 4 pct. 4.2 privind modificarea prevederilor esențiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, în cazul aplicării clauzelor prevăzute în cap. 4 pct. 4.7. literele b) și c), hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunțarea unilaterală a contractului fără plata penalităților sau
b) acceptarea noilor condiții ale contractului.
5.5. În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile cap. 4 pct. 4.2. se consideră că toate modificările au fost acceptate și turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care turistul reziliază/denunță unilateral contractul în temeiul pct. 5.4. sau Agenția anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la același preț un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenție;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenție, cu rambursarea imediată a diferenței de preț, în sensul rambursării diferenței de preț dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile menționate la pct. 5.6., turistul are dreptul să solicite Agenției și o despăgubire, cuantumul căreia poate fi stabilit prin acordul comun al părților la valoarea serviciilor neprestate sau în baza unei hotărâri a instanței de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului inițial, cu excepția cazurilor în care: a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin:(i) 15 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de şase zile;(ii) 7 zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între 2 şi 6 zile;(iii) 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puţin de două zile; b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. 4 pct. 4.7 lit. b); c) anularea s-a făcut din vina turistului.5.8. Turistul are dreptul să rezilieze/denunțe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunțarea unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenția pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor Cap. 6 din prezentul contract, cu excepția cazurilor de forță majoră definite conform legii, survenite dupa incheierea contractului si dovedite prin inscrisuri emise de Ministerul Afacerilor Externe, aviz emis de Camera de Comert si Industrie a Romaniei sau orice alt mijloc de proba. Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului pachetului de servicii turistice contractat.
5.9. În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat, responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține. Agenția va rezolva cerințele turistului în limita posibilităților, eventualele diferențe de preț urmând a fi suportate de către turist.
Dacă turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunțarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităților prevăzute la Cap. 6 din prezentul contract la momentul respectiv și încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenție.
5.11. Turistul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.12. Turistul ia la cunoștință că serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenția de turism, sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar agenția de turism nu are nici o responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă, Agenția recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În cazul în care turitul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agenția este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
5.14. Agenția de turism recomandă turiștilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
5.15. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.16. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul are obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi suportate de către acesta.
5.18. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
6. Renunțări, penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care turistul renunță din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după cum urmează:
Oferta standard
a) 20% din pretul pachetului de servicii (sau in functie de pachetul contractat contravaloarea tuturor cheltuielilor de rezervare: emitere bilet, plata servicii la sol, taxa de viza, asigurare medicala astfel existand posibilitatea ca procentul de 20% sa fie depasit), daca renuntarea se realizeaza incepand cu data confirmarii serviciilor, pana cel tarziu cu 30 zile lucratoare inainte de data inceperii sejurului.
b) 50% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se realizeaza in intervalul 29 - 15 zile lucratoare inainte de data plecarii;
c) 80% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se realizeaza in intervalul 14 - 8 zile lucratoare inainte de data plecarii;
d) 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se realizeaza in intervalul de maxim 7 zile lucratoare inainte de data plecarii sau prin neprezentarea la program. De asemenea aceeasi penalitate se va aplica si dupa inceperea programului, in situatia in care clientul refuza la destinatie serviciile contractate, fara o justificare reala
Oferte tip Early Booking / Paste / Revelion
a) 50% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se realizeaza incepand cu data confirmarii pana cel tarziu cu 30 zile lucratoare inainte de data plecarii;
b) 80% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 29 - 15 zile lucratoare inainte de data plecarii;
c) 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul de maxim 14 zile lucratoare inainte de data plecarii sau prin neprezentarea la program. De asemenea aceeasi penalitate se va aplica si dupa inceperea programului, in situatia in care clientul refuza la destinatie serviciile contractate, fara o justificare reala
6.1.1 In cazul in care plata a fost facuta cu, sau si cu tichete de vacanta, penalizarea de la aliniatul anterior se va deduce in primul rand din valoarea tichetelor de vacanta. Daca penalizarea este mai mare decat valoarea tichetelor, diferenta care depaseste valoarea tichetelor de vacanta se va retine din valoarea achitata prin alte instrumente de plata. In cazul in care valoarea tichetelor de vacanta este mai mare decat valoarea penalizarii, diferenta nu se restituie nici in tichete si nici in numerar in cazul in care turistul nu doreste un alt serviciu turistic.Daca exista dorinta achizitionarii pentru perioada ulterioara a unui alt serviciu turistic atunci diferenta dintre valoarea tichetelor si valoarea penalizarii se va utiliza pentru acest nou serviciu. Termenul in care turistul poate solicita noul pachet de servicii turistice este de maximum doua luni de la renuntarea la serviciile turistice initiale. In cazul in care turistul nu isi exprima optiunea in aceasta perioada, agentia de turism nu ii mai poate oferi acestuia nici un pachet de servicii turistice ulterior.6.1.2. Biletele de avion reprezinta contractul direct intre pasager si compania aeriana si se supune termenelor de anulare si modificare comunicate de compania aeriana. Biletele de avion o data emise suporta penalizare 100% in caz de anulare.6.1.3. Ofertele speciale, tip "Early booking" sau "Inscrieri timpurii" se supun urmatoarelor conditii speciale:- trebuie achitate integral pana la data mentionata in contract. In caz contrar, acestea se vor recalcula la tariful standard;- orice modificare ulterioara adusa unei rezervari care a beneficiat de reducerea Early booking aplicata duce la pierderea reducerii respective;- penalizarea este 100% in cazul anumitor rezervari care au beneficiat de Early booking, daca furnizorul de servicii le impune Agentiei.6.2. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenţia şi a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1. 6.3. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale. 6.4. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia. 6.5. Agentia este exonerata de orice răspundere în cazul în care după începerea călătoriei, serviciul de grăniceri/poliţia de frontieră sau altă autoritate competentă refuză să acorde turistului dreptul de ieşire /tranzit/intrare pe teritoriul unui stat, necesar pentru efectuarea serviciilor de călătorie. Turistului i se va reţine în această situaţie contravaloarea totală a pachetului de servicii de călătorie.6.6. Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6.1 se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia. 6.7. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare. 6.8. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract. 6.9. Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia. 6.10. Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4, 6.5 si 6.6 se vor reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de judecată. 6.11. În cazul achiziţionării unui pachet de servicii de călătorie având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul Agentiei care derulează programul de călătorie, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agentia nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager şi transportator.
7. Reclamații
7.1. Turistul îl informează fără întârzieri nejustificate pe Organizator, ţinând cont de circumstanţele cazului, în legătură cu orice neconformitate pe care o constată pe parcursul executării unui serviciu de călătorie inclus în contractul privind pachetul de servicii de călătorie. Datele de contact ale Agenţiei pentru asistenta: Telefon: +4021.777.33.22 (program luni – vineri, orele 10:00 – 18:00)
Fax: +4031.104.07.78
Pentru urgente, in afara orelor de program: +40722.291.276/ +40722.325.385/ +40735.153.825E-mail: contact@komsitravel.ro
7.2. Dacă oricare dintre serviciile de călătorie nu se execută în conformitate cu cerinţele prezentului contract, Agentia remediază neconformitatea, cu excepţia cazului în care: a) este imposibil; sau b) implică cheltuieli disproporţionate, ţinând cont de anvergura neconformităţiişi de valoarea serviciilor de călătorie afectate.Dacă Agentia, în conformitate cu primul paragraf litera a) sau b) din prezentul alineat, nu remediază neconformitatea, turistul are dreptul de a beneficia de o reducere corespunzătoare a preţului pentru orice perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepţia cazului în care Agentia dovedeşte că neconformitatea este imputabilă turistului.7.3. În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanţial executarea pachetului, iar Agentia a omis să o remedieze într-un termen rezonabil stabilit de către turist, turistul poate rezilia contractul privind pachetul de servicii de călătorie fără plata unor penalităti de reziliere şi, după caz, poate să ceară reducerea preţului şi/sau despăgubiri.
8. Asigurări
8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare Omniasig Vienna Insurance Group SA din localitatea Bucuresti, prin Polita de asigurare insolventa afisata pe pagina web a agentiei de turism www.komsitravel.ro/despre-noi/ ; sau prin Polita de asigurare insolventa a Agentiei turoperatoare organizatoare.8.2. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agentia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se poate informa în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii de călătorie, dacă Agentia oferă acest tip de serviciu. 8.3. Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în poliţele de asigurare contractate prin intermediul său, deoarece acesta este doar intermediar între turist şi asigurator.
9. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de avion, informarea de calatorie, programul circuitului, după caz, în format tipărit sau pe suport electronic;b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;c) website/cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.
10. Procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (”SAL”)
10.1. Soluţionarea alternativă a litigiilor (”SAL”) reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se oferă posibilitatea de soluţionare a litigiilor pe care le pot avea cu comercianţii, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziţionarea unui produs sau serviciu.Astfel, reclamaţiile împotriva comerciaţilor sunt prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluţionate într-un mod independent, imparţial, transparent, rapid şi echitabil.10.2. Direcţia de soluţionare alternativă a litigiilor (Direcţia SAL) din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (”ANPC”), are competenţa să soluţioneze alternativ litigii naţionale şi transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări servicii încheiate cu un comerciant care desfăşoară activităţi în România, în sectoarele de activitate în care ANPC este competentă.10.3. Cererea de aplicare SAL, Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, și legislația aplicabilă poate fi consultată aici - http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal.
11. Dispoziţii finale
11. 1 Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte (in cazul in care a avut loc in prezenta fizica simultana a celor doua parti). Contractul se poate incheia si la distanta, prin mijloace electronice, iar semnarea acestuia se accepta sub urmatoarele forme: semnatura scanata, semnatura digitala, acord explicit de acceptare a termenilor si conditiilor din prezentul contract.11.2. Comercializarea pachetelor de servicii de călătorie se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgență a Guvernului nr. 2/2018.11.3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.11.4. Turistul declară că Agenţia l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii de calatorie, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, în conformitate cu oferta agenţiei.11.5. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.11.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
12. Prelucrarea datelor cu caracter personal
Datele personale privind numele, prenumele, numarul si seria actului de identitate, data emitere si expirare document de identitate sunt colectate cu scopul de a efectua rezervarea ce face obiectul acestui contract si nu sunt si nu vor fi prelucrate ulterior intr-un mod incompatibil cu acest scop.Datele personale sunt colectate cu respectarea principiului reducerii la minimum a datelor, adresa, nume, CNP, serie si nr document de identitate, data emitere si expirare document de identitate sunt obligatorii pentru efectuarea rezervarii (date solicitate de companiile aeriene, asiguratori, hoteluri, Ambasade pentru acordarea vizelor si pentru raportarea la ANAF a documentelor fiscale), comunicarea intre parti – pentru adresele de email si numerele de telefon.In masura in care datele personale colectate sufera modificari, persoana vizata va informa in termen de 48 de ore operatorul asupra acestor schimbari iar acesta, fara intarziere, va rectifica corespunzator datele pe care le detine (exemplu: numele de familie se schimba in urma casatoriei/divortului). Dupa colectare, datele personale vor fi pastrate timp de 5 ani, conform obligatiilor legale ce revin operatorului, urmand sa fie sterse dupa trecerea acestei perioade de timp. Pastrarea acestor date se va face in conditii de securitate adecvata, fiind protejate inclusiv impotriva prelucrarii neautorizate sau ilegale si impotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorarii accidentale, fiind luate masuri tehnice si organizatorice corespunzatoare.
Agentia isi rezerva dreptul de a comunica datele cu caracter personal tertilor furnizori cu scopul efectuarii rezervarii serviciilor ce fac obiectul acestui contract.
Prin prezenta declar ca am fost informat in mod expres de catreAgentie, respectiv am luat la cunostinta si sunt de acord cu conditiile de INFORMARE/DECLARAȚIE CONSIMȚĂMÂNT PENTRU REZERVAREA/CUMPĂRAREA SERVICIILOR ȘI/SAU PACHETELOR DE SERVICII DE CĂLĂTORIE ÎN CONTEXTUL PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL afisate in Agentie, cat si pe site-ul agentiei www.komsitravel.ro
Agentia recomanda in mod deosebit incheierea unei asigurari storno si medicale de calatorie.
In cazul in care turistul renunta din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaza agentiei intermediare penalizari dupa cum urmeaza: taxa de serviciu/procesare acte in valoare de 30 euro/rezervare.
Am primit un exemplar.
Agenţia de turism, Turistul (numele, prenumele)
KOMSI GROUP SRL
Reprezentant legal,
…………………………..
Semnatura si stampila,
Contract intre utilizator (Utilizator, dvs.) si Komsi Group SRL (Komsi Travel, noi). Va rugam cititi cu atentie acesti termeni si conditii contractuale (Termeni & Conditii) inainte de a utiliza pagina de internet www.komsitravel.ro (Site).
Site-ul va este oferit de Komsi Group SRL, cu sediul in Strada Stirbei Voda 4, Bloc 2, S1, tel 0724325385 si punct de lucru in Strada Stirbei Voda, 4.
Va rugam sa notati ca toata corespondenta privind Serviciul de Relatii cu Clientii va trebui trimisa la aceasta adresa.
Utilizand acest Site sau comandand serviciile turistice prin intermediul e-mail, telefon, sunteti de acord in totalitate cu acesti Termeni & Conditii, fara nici o alta restrictie. Daca nu sunteti de acord cu unul din punctele descrise, nu puteti utiliza acest Site in niciun fel.
Komsi Travel va pune la dispozitie un sistem automat care va ofera posibilitatea de a cauta si verifica disponibilitati pentru diferite servicii turistice si va permite sa efectuati rezervarea dorita. Rezervarile si vanzarile de bilete de avion se supun Conditiilor Generale de Rezervare si Vanzare a Biletelor de Avion (la care se adauga prevederile prezentului Contract). Pentru pachetele turistice, tarifele de pe site sunt informative si se pot modifica oricand. Cererile de rezervare efectuate pe site nu va garanteaza blocarea locurilor si a tarifelor. Dupa efectuarea cererii pe site, un agent Komsi Travel va confirma tariful pe email sau telefonic.
Komsi Travel actioneaza ca si agent pentru terti furnizori cum sunt: companiile aeriene acreditate IATA, hoteluri, altii (Furnizori de Servicii Turistice). Komsi Travel nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice oferite de Furnizorii de Servicii Turistice si nu garanteaza in nici un fel (fie explicit sau implicit) acuratetea sau calitatea produselor si a serviciilor reflectate pe acest Site.
Komsi Travel ofera prin intermediul Site-ului informatii cu titlu general, cu scop consultativ. Va rugam notati ca informatiile publicate pe Site pot fi modificate oricand.
Komsi Travel nu garanteaza ca informatia de pe Site (incluzand, dar fara limitare, tarifele, descrierile sau datele) nu poate avea erori sau lipsuri, dar vom depune tot efortul sa corectam erorile (corectabile) de indata ce ne sunt aduse la cunostinta.
Komsi Travel depune toate eforturile ca pe varianta in limba romana a Site-ului, informatiile relevante privind serviciile oferite si termenii aplicabili unui anumit serviciu sa fie publicate in limba romana, insa datorita faptului ca o mare parte a informatiilor respective sunt preluate dintr-un sistem de rezervari international, anumite informatii, conditii aplicabile anumitor servicii precum si alte detalii ce pot influenta utilizarea in bune conditii a serviciilor oferite sa fie in limba engleza. In cazul in care exista orice neclaritati, va rugam sa ne contactati prin e-mail, la adresa [contact@komsitravel.ro], pentru a primi asistenta de la unul din consultantii nostri.
Orice rezervare sau cerere de rezervare efectuata pe Site sau prin telefon, e-mail va fi considerata drept intentia dvs. de a achizitiona un anumit produs sau serviciu turistic de la Komsi Travel. Daca cererea dvs. va fi acceptata, veti primi un e-mail de confirmare de la Komsi Travel si va intra in vigoare acest contract. Emiterea efectiva a biletelor de avion, efectuarea de schimbari de data a biletelor de avion, anulari de bilete de avion sau vouchere, eliberarea voucher-elor pentru hoteluri, a asigurarilor de calatorie si orice alte actiuni ce necesita interventie umana se va face in timpul programului de lucru Komsi Travel
Toate serviciile turistice publicate pe Site sunt in functie de disponibilitatea Furnizorilor de Servicii Turistice. Termenii si conditiile Furnizorului de Servicii Turistice (incluzand regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene, orele de intrare/iesire din hotel, conditiile de anulare/modificare a serviciilor turistice) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui Site.
La momentul navigarii dvs. in Site, veti putea observa referiri catre diferite conditii aplicabile ofertelor speciale. Va rugam sa cititi cu atentie acesti termeni, dar va rugam sa luati legatura cu Komsi Travel pentru detalii complete.
Sunteti direct responsabil pentru respectarea conditiilor impuse de Furnizorul Serviciilor Turistice privind timpii de imbarcare, reconfirmarea zborurilor sau a oricaror alte reguli. Va rugam sa notati ca timpul minim de imbarcare (inaintea plecarii) recomandat de companiile aeriene, este de 120 min. pentru zborurile in Europa, 180 min. pentru zborurile in afara Europei, respectiv 90 min. pentru zborurile pe teritoriul Romaniei. Unele companii aeriene doresc sa reconfirmati zborul cu cel putin 72 h inainte de plecare. Nerespectarea acestei reguli poate duce la anularea rezervarii dvs. de zbor.
Fiind vorba despre o vacanta de weekend sau pentru un weekend prelungit, Komsi Travel pune la dispozitia clientilor sai o modalitate foarte comoda de a-si personaliza vacanta. De regula, o oferta de tip city break oferita de Komsi Travel este formata din urmatoarele servicii turistice: transport (se prefera avionul), cazare si optional masa, in functie de hotelul ales. Oferta este variata, pentru orice destinatie solicitata de client.
In scop de marketing si pentru a reduce din timpul de cautare separat al serviciilor turistice incluse intr-un city break, Komsi Travel ofera clientilor sai posibilitatea de a vizualiza aceste servicii prezentate intr-un singur pachet oferta. Serviciile incluse intr-un city break pot fi achizitionate separat, fiind vorba de aceleasi servicii prezentate in oferta de pe site sau clientii pot solicita o oferta personalizata si in acest caz, serviciile turistice pot fi diferite de cele promovate pe site.
Komsi Travel ofera clientilor sai spre revanzare servicii turistice de tip tour operator (chartere, circuite, croaziere sau orice alt serviciu promovat de agentiile de turism tour operatoare partenere).
Termenii si conditiile rezervarii difera in functie de fiecare produs turistic inclus in oferta de tip city break si acestea depind de regulile impuse de partenerii furnizori de servicii turistice cu care colaboreaza Komsi Travel. Mentionam ca rezervarile se vor face in functie de disponibilitatea acestora la partenerii Komsi Travel si in functie de termenii si conditiile companiei, mentionate pe site-ul Komsi Travel sau de catre operatorii Komsi Travel pentru fiecare serviciu ales in parte.
Komsi Travel nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice oferite de Furnizorii de Servicii Turistice (cum sunt: liniile aeriene, hoteluri, companii de inchiriat masini, altii ) si nu garanteaza in nici un fel (fie explicit sau implicit) acuratetea sau calitatea produselor si a serviciilor reflectate pe acest Site.
Orice rezervare efectuata online sau offline (telefonic, email sau direct in agentia Komsi Travel) presupune acceptarea termenilor si conditiilor Komsi Travel si a regulilor prevazute in contractul cu turistul (pentru ofertele de tip tour-operator).
Conform OG 34/2014 , Komsi Travel nu are o politica de returnare a produselor.
Inainte de a lansa comanda, clientul trebuie sa fie de acord cu "Termenii si conditiile" Komsi Travel. Existand diferente intre tipurile de servicii oferite, anume bilete de avion, hoteluri, city-break-uri, asigurari medicale de calatorie, rezervarea nu se poate efectua pana la capat daca clientul nu bifeaza casuta aferenta acceptarii "Termenilor si conditiilor". Conform OG 34/2014, conditiile de garantie/service nu se aplica serviciilor rezervate pe site-ul www.komsitravel.ro.
Problema survenita in timpul sederii turistului, trebuie comunicata de urgenta catre Komsi Travel pentru a o putea rezolva in timp util. De asemenea, orice reclamatie trebuie facuta in scris catre unitatea de cazare, iar o copie trebuie sa ajunga la Komsi Travel in maxim 2 zile de la incheierea sejurului. Toate plangerile/reclamatiile vor fi cercetate si se va oferi un raspuns imediat dupa analizarea completa a situatiei prezentate.
Pentru rezolvarea cat mai rapida, eficienta si pe cale amiabila a eventualelor probleme aparute, va rugam sa trimiteti mesajele dumneavoastra la adresa [contact@komsitravel.ro]
Vizele nu sunt incluse in tarifele afisate. Turistii sunt responsabili de obtinerea acestora in timp util. De asemenea, turistii trebuie sa se asigure ca documentele de calatorie (pasaport sau carte de identitate) sunt valabile minim 6 luni de la data parasirii Romaniei.
Vaccinurile obligatorii pentru anumite destinatii intra, de asemenea, in responsabilitatea turistului.
Nu se accepta alte modalitati de plata in afara celor prezentate pe Site si nu ne asumam nici o responsabilitate pentru sumele de bani trimise prin curierat.
In functie de termenii si conditiile impuse de hoteluri, la momentul rezervarii vi se poate cere plata integrala sau partiala a serviciului rezervat, iar plata va fi efectuata in contul Komsi Travel, hotelului sau a reprezentantului acestuia.
In anumite cazuri, detaliile cartii dvs. de credit pot fi transferate catre Furnizorul de Servicii Turistice. Furnizorul, in cauza, va prelua platile pentru rezervarile dvs.
Platile pentru hoteluri sunt efectuate in concordanta cu paragraful de mai sus.
Komsi Travel sau Furnizorul de Servicii Turistice nu-si asuma nicio obligatie de a emite biletele, voucher-ul sau alte documente de calatorie in cazul neplatii integrale a serviciilor comandate. In orice situatie, sunteti responsabil pentru plata sumelor aferente serviciilor turistice comandate.
Plata se poate efectua cu principalele carti de credit recunoscute si prezentate detaliat pe Site (in subsolul acestuia).
Komsi Travel sau Furnizorul de Servicii Turistice isi rezerva dreptul de a incasa suplimentar orice taxe (sau comisioane) care pot sa apara la momentul rezervarilor prin cartile de credit. In acest caz veti fi informat despre comisioanele aplicabile. Komsi Travel isi rezerva dreptul de a transfera costurile generate de penalizarile de charge back. Daca rezervarea dvs. este platita cu cartea de credit a unei alte persoane, ne rezervam dreptul de a cere o autorizatie scrisa din partea acelei persoane.
In cazul in care emitentul cartii dvs. de credit o cere, Komsi Travel sau Furnizorul de Servicii Turistice isi rezerva dreptul de a trimite biletele, voucher-ele sau alte documente de calatorie la adresa dvs. declarata la momentul emiterii cartii de credit. Informatia eronata despre aceasta adresa se poate reflecta in anularea rezervarii, intarzierea livrarii documenteleor de calatorie si poate determina cresterea tarifului confirmat. Va rugam sa va asigurati ca detaliile adresei dvs. de facturare se potrivesc cu cele de pe extrasul dvs. de cont.
In plus, pentru a minimiza efectele incercarii de fraudare a cartii dvs. de credit, inainte de a emite documentele de calatorie, ne rezervam dreptul de a efectua verificari aleatorii, de a cere dovada adresei dvs. si o copie a cartii de credit, precum si un extras de cont recent.
Toate tarifele si taxele pot fluctua datorita modificarii cursului de schimb.
Pentru mai multe detalii legate de plati va rugam sa accesati zona de Intrebari frecvente.
Documentele de calatorie aferente rezervarii (bilet de avion, voucher de calatorie sau factura) pot fi trimise prin posta electronica, la adresa introdusa in momentul initierii rezervarii, prin posta (la adresa specificata in momentul efectuarii rezervarii) sau pot fi ridicate direct de la sediul nostru. Consultantii nostri va pot da oricand informatii detaliate, daca este necesar.
Komsi Group SRL nu este responsabila pentru aptitudinile Utilizatorului de a accesa ori utiliza Site-ul si nici pentru esecurile generate de carenta acestor aptitudini. Komsi Travel nu garanteaza ca Site-ul nu poate fi afectat de virusi sau alte actiuni care pot genera defectiuni sau alte pierderi.
Sunteti de acord sa respectati urmatoarele obligatii incluzand (fara a se limita):
Puteti subscrie la newsletter-ul Komsi Travel, care va va fi trimis catre adresa dvs. de e-mail si va include noutati si oferte speciale precum si alte informatii.
Komsi Travel isi rezerva dreptul de a va interzice oricand accesul pe Site fara o notificare prealabila.
Komsi Travel nu este responsabila pentru pierderile indirecte rezultate din prevederile acestui contract, din utilizarea defectuoasa a Site-ului sau a serviciilor turistice rezervate si achizitionate de pe Site.
Komsi Travel nu este responsabila pentru pierderile directe si/sau indirecte suferite de utilizator cauzate de, dar fara a se limita la: posibile diferente de tarif, lipsa de disponibilitate, precum si orice alte informatii incorecte comunicate si/sau preluate de la companiile aeriene si/sau hoteliere sau de catre toti si/sau oricare dintre societatile partenere care furnizeaza servicii turistice prin intermediul Komsi Travel).
Komsi Travel isi rezerva dreptul sa nu furnizeze serviciile turistice a caror tarife au fost afisate in mod eronat. In cazul aparitiei, respectiv afisarii unor posibile erori de tarifare, utilizatorul este de acord sa renunte la toate si orice pretentii impotriva Komsi Travel, urmand ca in cel mai scurt timp posibil Komsi Travel sa returneze sumele achitate de utilizator.
Komsi Travel este responsabila doar pentru pierderile directe a caror valoare nu va depasi tariful total al serviciilor turistice achizitionate (exceptand cazurile de deces sau accidentele personale a caror valoare nu are limita).
Komsi Travel nu poate garanta furnizarea neintrerupta a Site-ului si nu poate fi facuta raspunzatoare de pierderile de orice natura suferite ca urmare a acestui fapt, inclusiv a unor profituri nerealizate.
Acest Site poate contine legaturi catre alte pagini web externe si operate de alte parti implicate. Komsi Travel nu are nici un control sau asociere cu aceste pagini web si nu isi asuma nicio responsabilitate in legatura ca acuratetea, integritatea sau calitatea acestor pagini web ale partilor implicate.
Continutul acestor pagini web externe nu reflecta produsele, serviciile sau informatiile furnizate de Komsi Travel. Orice opinii referitoare la continutul acestor pagini web externe vor trebui redirectionate catre administratorii paginilor in cauza.
Komsi Travel nu este responsabila in cazul petrecerii unor evenimente cauzate de forta majora sau in cazul in care furnizorul de servicii turistice intra in insolventa. Evenimentele majore includ, dar fara a se limita, interventii guvernamentale, razboaie, rapiri, incendii, inundatii, accidente, furtuni, greve, atacuri teroriste etc. care pot afecta Komsi Travel sau furnizorii sai.
Ratele de schimb cotate pe Site sunt provenite din mai multe surse si pot sa nu fie intotdeauna actualizate zilnic. Este obligatoriu sa verificati ratele de schimb din ziua in care efectuati rezervarea.
Komsi Travel poate modifica design-ul sau continutul Site-ului, inclusiv disponibilitatea furnizorilor serviciilor turistice, baza de date, precum si alte caracteristici ale Site-ului.
Copyright-ul, drepturile de proprietate si continutul Site-ului sunt rezervate de catre Komsi Group SRL. Materialul continut pe Site este proprietatea Komsi Group SRL sau a afiliatilor sai, exceptand cazul in care sunt recunoscute ca apartinand altor parti implicate.
Numele Komsi Travel, precum si celelalte marci, logo-uri sau elemente grafice continute in Site sunt marci inregistrate ale Komsi Travel sau ale afiliatilor sai. Alte nume de companii, produse sau servicii care apar pe Site pot fi marci inregistrate ale respectivilor proprietari.
Termenii politicii de confidentialitate a Komsi Travel sunt prevazuti in acesti Termeni si Conditii. Sunteti de acord cu utilizarea informatiilor dvs. personale de catre Komsi Travel sau a afiliatilor si a altor parti implicate, in concordanta cu termenii si in scopul declarat stipulat in Politica de confidentialitate a Komsi Travel.
Komsi Travel utilizeaza tehnologie securizata pentru a proteja informatiile dvs. personale si tranzactiile financiare. Komsi Travel se conformeaza procedurilor si standardelor de securitate stipulate in Politica de Securitate a Komsi Travel. Achizitiile online nu mai sunt de mult o noutate. Daca veti alege sa platiti cu cartea de credit, detaliile cartii dvs. de credit sunt criptate in timpul tranzactiei, determinand o securitate marita. Komsi Travel utilizeaza tehnologia Secure Socket Layer (SSL) care asigura proceselor de achizitionare online prin intermediul cartii de credit, o securitate marita.
Komsi Travel isi rezerva dreptul de a modifica sau actualiza oricand Termenii si Conditiile referitoare la utilizarea acestui Site, fara notificare prealabila catre Utilizatori. Versiunea actuala a Termenilor si Conditiilor va fi afisata pe Site din data in care modificarile intra in vigoare. Continuarea utilizarii acestui Site dupa publicarea acestor modificari va constitui acceptul dvs. cu privire la aceste modificari.
Legea guvernanta Acesti Termeni si Conditii reprezinta contractul intre Utilizator si Komsi Travel si este guvernat de legile din Romania. In cazul existentei unor litigii, instanta judecatoreasca competenta este considerata instanta municipiului Bucuresti. In cazul existentei unor litigii, va fi luata in considerare varianta in limba romana a termenilor si conditiilor.
Inainte de a lansa comanda, clientul trebuie sa fie de acord cu "Termenii si conditiile" Komsi Travel. Existand diferente intre tipurile de servicii oferite, anume bilete de avion, hoteluri, city-break-uri, asigurari medicale de calatorie, rezervarea nu se poate efectua pana la capat daca clientul nu bifeaza casuta aferenta acceptarii "Termenilor si conditiilor". Conform OG 34/2014, conditiile de garantie/service nu se aplica serviciilor rezervate pe site-ul www.komsi.ro.
Contract intre utilizator (Utilizator, dvs.) si Komsi Group SRL (Komsi Travel, noi). Va rugam cititi cu atentie acesti termeni si conditii contractuale (Termeni & Conditii) inainte de a utiliza pagina de internet www.komsi.ro (Site).
Komsi Travel incearca sa protejeze cat mai mult posibil dreptul privind confidentialitatea si imaginea utilizatorilor site-ului. Intentia noastra este aceea de a iti oferi tie, utilizatorul site-ului, o experienta online sigura, care nu iti va afecta negativ viata personala. In acest sens, depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura ca informatiile pe care le introduci in baza noastra de date sunt utilizate exclusiv in scopurile gandite de tine.
Prin accesarea acestuia sau prin activarea mesajelor promotionale sau publicitare, Komsi Travel va prelucra informatiile cu caracter personal de natura sa identifice o anumita persoana. Datele cu caracter personal pe care le prelucram pot include:
Cand comanzi un serviciu de pe site-ul nostru sau prin intermediul celorlalte metode ale noastre de contact (telefon, email, chat, Facebook sau orice retea de socializare, etc.), iti vom cere sa ne furnizezi informatii cu caracter personal, inclusiv numele si prenumele, numarul de telefon, adresa de email, detaliile pentru facturare.
Pe baza alegerii tale, dintre serviciile noastre, daca acestea includ un bilet de avion, vom retine, de asemenea, urmatoarele informatii: numarul biletului de avion, numarul rezervarii, pretul biletului, codul de rezervare, numarul zborului, data si locul plecarii/intoarcerii, destinatia zborului si orice alte detalii privitoare la serviciul legat de biletul de avion.
Daca serviciile alese de tine includ cazare la hotel, pachete de calatorie, inchirierea unei masini, transferuri, bilete la destinatie sau orice alt serviciu de calatorie, vom retine urmatoarele informatii: numarul rezervarii, numarul voucherului, pretul rezervarii, denumirea hotelului, numarul de stele al hotelului, destinatia sau orice alte informatii legate de serviciile de cazare/pachetul de calatorie.
In cazul in care serviciile alese de tine sunt legate de un numar de asigurare de calatorie, vom retine, de asemenea, toate informatiile legate de asigurare: destinatia, perioada acoperita, pretul asigurarii, detaliile cu caracter personal asigurate.
Cand te abonezi la Newsletter-ul Komsi Travel, iti vom cere sa ne furnizezi adresa ta de email.
Cand ne scrii, folosind formularele de pe site-ul nostru, iti cerem sa ne furnizezi datele tale de contact: numele si prenumele, adresa de email, numarul de telefon.
Cand vizitezi website-ul www.komsitravel.ro , colectam automat anumite informatii, care includ, dar nu se limiteaza la adresa ta IP, informatii cookie, mai exact data si ora la care ai accesat serviciile noastre, hardware-ul, software-ul sau browser-ul pe care le folosesti si informatiile despre sistemul de operare al computerului tau, cum ar fi setarile privind limba si locatia de unde accesezi serviciile noastre.
Cand achizitionezi un serviciu sau cand te abonezi la Newsletter-ul nostru, colectam, de asemenea, informatii cu privire la istoricul cautarilor si achizitiilor tale si despre activitatea ta pe site-ul nostru web, inclusiv informatii cu privire la click-uri si la paginile pe care le-ai vazut.
Cand achizitionezi un serviciu de pe site-ul nostru sau prin intermediul oricarui alt canal (telefon, e-mail, chat, fata in fata la sediul nostru, Facebook sau orice alta retea de socializare, WhatsApp etc.), poti face o calatorie cu alte persoane, ale caror detalii ni le furnizezi ca parte a procesului de rezervare sau poti achizitiona un serviciu in numele altcuiva. In aceste conditii, este responsabilitatea ta sa te asiguri ca persoana ale carei date cu caracter personal le-ai furnizat este informata despre acest lucru si a inteles si a acceptat modul in care folosim informatiile respective, conform descrierii din Politica de confidentialitate.
Komsi Travel utilizeaza informatiile tale cu caracter personal stocate - detaliile furnizate la inregistrare si activitatea pe care ai desfasurat-o pe site-ul nostru - in special pentru a iti usura accesul pe site, pentru a imbunatati produsele si serviciile si pentru a te informa cu privire la ultimele produse si servicii de care esti interesat.
Este posibil sa folosim datele tale cu caracter personal exclusiv pentru urmatoarele scopuri - Scopuri autorizate -:
In primul rand, folosim datele tale cu caracter personal pentru a iti furniza serviciile de calatorie pe care le-ai comandat.
Utilizam datele tale cu caracter personal pentru a te contacta in legatura cu serviciile pe care le-ai achizitionat de la noi. Este posibil sa te contactam prin email, posta, telefon sau prin mesaje text. Metoda depinde de informatiile de contact pe care ni le-ai impartasit anterior si de metoda prin care ne-ai contactat.
Motivele pentru care te-am putea contacta includ:
Poti contacta serviciul nostru de relatii cu clientii 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana.
Datele tale cu caracter personal, cum ar fi informatiile cu privire la serviciile pe care le-ai achizitionat sau informatiile despre contul tau de utilizator sunt folosite pentru a gasi solutiile potrivite cererilor tale si pentru a raspunde oricaror intrebari pe care le-ai putea avea cu privire la serviciile pe care le-ai achizitionat sau orice alte intrebari.
Cand ne contactezi (prin telefon, email, chat, fata in fata la sediul nostru, Facebook sau prin intermediul oricarei alte retele de socializare, WhatsApp etc.), agentii Komsi Travel iti vor solicita cateva detalii, pentru a te identifica in mod corespunzator. Iti vom adresa intrebari cu privire la detaliile pe care ni le-ai furnizat in cadrul rezervarilor facute, astfel incat, daca nu vei putea sa ne furnizezi suficiente detalii, este posibil sa nu putem ajuta la solutionarea cererii tale.
Utilizam datele cu caracter personal furnizate de tine pentru activitati de marketing, care pot include:
Este necesar sa ai cel putin 16 ani pentru a te abona la comunicarile noastre de marketing prin email.
Ne straduim in mod constant sa ne imbunatatim serviciile si este posibil sa folosim datele cu caracter personal in scopuri analitice, pentru a optimiza si personaliza platforma noastra online, conform nevoilor tale, transformand site-ul nostru intr-unul mai usor de utilizat si mai agreabil si sa ne imbunatatim Serviciul de relatii cu clientii.
Cand utilizezi liniile noastre telefonice pentru Serviciul de relatii cu clientii, cu scopul de a ne contacta sau cand te contactam noi prin telefon, vom inregistra apelul, pentru urmatoarele motive: imbunatatirea calitatii si performantelor echipei noastre, gestionarea plangerilor, materiale de instruire. In timpul convorbirilor telefonice cu echipa serviciului nostru de relatii cu clientii este posibil sa existe o ascultare in direct sau apelurile ar putea fi inregistrate pentru controlul calitatii si in scopuri de instruire, care includ utilizarea inregistrarilor, pentru gestionarea plangerilor si in scopul depistarii tentativelor de frauda.
Este posibil sa utilizam datele tale pentru a ne respecta obligatiile legale (cum ar fi, de exemplu, obligatiile privind pastrarea inregistrarilor), pentru verificarea conformitatii sau obligatiile de inregistrare (de exemplu, conform legilor antimonopol, a legilor privind exportul, sanctiuni comerciale si legile privind embargo-ul, legile contra spalarii banilor, verificarea financiara si a creditelor si prevenirea fraudelor si a infractiunilor si in scopul depistarii acestora).
De asemenea, este posibil sa iti utilizam datele, daca este necesar, cu scopul de a respecta ordinele instantelor de judecata si de a ne urmari si a ne apara drepturile legale.
Folosim un sistem de supraveghere video, pentru a asigura securitatea sediului nostru, in scopuri legate de siguranta persoanelor si securitatea cladirilor si a proprietatii. Pentru sprijinirea acestor scopuri, supravegherea video poate fi folosita pentru monitorizarea zonelor exterioare si interioare ale birourilor noastre, acolo unde nu exista asteptari rezonabile privind viata privata.
Luand in considerare faptul ca ai dreptul sa cunosti scopul prelucrarii datelor tale cu caracter personal, te vom informa anterior prelucrarii datelor tale cu caracter personal in alte scopuri decat cele pentru care ne-ai divulgat datele tale cu caracter personal.
Pe baza contractului sau a termenilor si conditiilor acceptate de tine, in calitate de client al Komsi Travel, iti vom prelucra datele cu caracter personal pe care ni le-ai pus la dispozitie, precum si orice alte date necesare pentru ca noi sa iti putem furniza serviciile noastre, conform prevederilor contractuale si celor ale legii din Romania.
Executarea contractului incheiat cu tine este temeiul legal pentru prelucrarea datelor tale cu caracter personal in urmatoarele scopuri: furnizarea serviciilor noastre, comunicarea cu tine si activitatile legate de serviciul de relatii cu clientii.
Este posibil ca noi sa folosim informatiile tale pentru interese legitime, cum ar fi furnizarea serviciilor noastre, in cazul in care serviciul este achizitionat de catre o alta persoana decat beneficiarul.
Este posibil sa iti folosim informatiile pentru interesele noastre legitime, pentru a iti putea oferi cel mai bun si adecvat continut al site-ul web, al email-urilor si buletinelor informative, pentru a imbunatati si promova produsele si serviciile noastre si continutul site-ului nostru web si pentru monitorizarea apelurilor, in scopuri administrative, inclusiv pentru securitatea sediului nostru si in scopuri juridice.
Folosim datele tale cu caracter personal pe baza consimtamantului tau specific pentru a te abona la buletinul nostru informativ privind produsele si serviciile noastre. Poti sa iti retragi consimtamantul facand click pe butonul unsubscribe la finalul fiecarui email sau trimitand un email cu textul "Unsubscribe" la contact@komsitravel.ro .
Este posibil sa prelucram unele dintre datele tale, in contextul furnizarii serviciilor, pe baza obligatiilor legale (de ex., in scopuri de raportare sau in scopuri de combatere a spalarii banilor) sau a obligatiilor impuse site-ului www.komsitravel.ro de legile aplicabile.
Ca regula, Komsi Travel nu va furniza (prin vanzare sau inchiriere) catre terti informatiile tale cu caracter personal. Cu toate acestea, Komsi Travel va transmite informatiile catre terti, cand acest lucru este necesar in scopul prelucrarii datelor, cum ar fi urmatoarele cazuri:
a.Furnizorii de servicii de calatorie
Datele cu caracter personal necesare furnizarii serviciilor de calatorie pe care le-ai achizitionat vor fi transferate companiilor terte, pentru ca serviciile de calatorie comandate sa fie prestate.
b.Partenerii de afaceri
Este posibil sa lucram cu parteneri de afaceri, care ofera servicii comercializate pe site-ul nostru (cazare, asigurare, furnizori de plati sau alte servicii legate de calatorii). In momentul in care achizitionezi un serviciu de la noi, anumite date cu caracter personal necesare pentru furnizarea unor astfel de servicii, cum ar fi numele si adresa ta de email, adresa de domiciliu, detaliile de plata si alte informatii relevante, pot fi transmise partenerilor nostri de afaceri. Datele transmise partenerilor nostri de afaceri sunt limitate la datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea serviciului, conform celor stabilite de partenerii de afaceri.
c.Autoritatile competente
Este posibil sa divulgam date cu caracter personal institutiilor care aplica legea, in masura in care acest lucru este solicitat prin lege sau este strict necesar pentru prevenirea, depistarea sau urmarirea penala a infractiunilor si a fraudelor sau daca suntem altfel obligati, prin lege, sa facem acest lucru. Este posibil sa fim nevoiti sa divulgam date cu caracter personal catre Autoritatile competente pentru a ne proteja si a ne apara drepturile sau bunurile sau drepturile si bunurile partenerilor nostri de afaceri.
d.Alte situatii
In anumite situatii specifice, cand colectam datele tale cu caracter personal, este posibil sa iti cerem consimtamantul pentru transmiterea respectivelor date catre terti. In acest caz, te vom informa cu privire la o astfel de prelucrare si nu vom efectua transmiterea datelor inainte de a obtine consimtamantul tau.
Pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, putem utiliza persoane imputernicite pentru prelucrarea datelor personale, precum furnizori de solutii IT necesare pentru managementul afacerii, inclusiv solutii de contabilitate, furnizori de solutii de management contractual sau organizatori de conferinte. Vom incheia acorduri pentru prelucrarea datelor cu caracter personal cu toate persoanele imputernicite cu prelucrarea datelor personale, care vor include clauze corespunzatoare, care sa ne asigure ca acestea isi asuma obligatiile de a prelucra datele cu caracter personal (inclusiv obligatia de a le sterge) in acord deplin cu legile aplicabile si ca ofera o protectie adecvata datelor tale cu caracter personal.
Am implementat masuri tehnice si organizatorice, pentru a organiza procesul si criteriile prezentate pentru stergerea datelor tale cu caracter personal.
Datele tale cu caracter personal vor fi sterse in momentul in care nu mai sunt necesare, in mod rezonabil, scopurilor autorizate sau atunci cand iti retragi consimtamantul (acolo unde este cazul) si nu mai este necesar, din punct de vedere legal, ca noi sa mai stocam in continuare aceste date. Cu toate acestea, vom retine datele tale cu caracter personal, acolo unde este necesar ca noi sa sustinem sau sa te aparam pe tine sau alte persoane impotriva oricaror revendicari legale, pana la sfarsitul perioadei relevante de pastrare sau pana cand revendicarile in cauza au fost solutionate.
Datele cu caracter personal sunt securizate impotriva amenintarilor si noi ne asiguram ca acestea sunt protejate de o infrastructura IT si masuri de securitate corespunzatoare. Mai mult decat atat, am implementat masuri interne, care ne permit sa descoperim, sa notificam si sa documentam incalcarile de securitate, in cel mai scurt timp posibil.
Daca descoperim orice incalcare a datelor cu caracter personal, care prezinta un risc pentru drepturile si libertatile tale, vom informa Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Vei fi informat cu privire la incalcarea datelor tale cu caracter personal, daca acest lucru duce la un risc ridicat pentru drepturile si libertatile tale.
Ai urmatoarele drepturi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal:
In cazul in care ai intrebari cu privire la prelucrarea datelor tale cu caracter personal sau daca doresti sa ne trimiti o cerere sau sa iti exerciti oricare dintre drepturile legate de prelucrarea datelor cu caracter personal, te rugam sa ne contactezi la contact@komsitravel.ro .
Vom analiza fiecare cerere si te vom informa cu privire la actiunile intreprinse, in cel mai scurt timp posibil, in termen de maximum o luna de zile. In cazul in care vom avea nevoie de mai multe informatii de la tine sau daca intampinam dificultati in solutionarea cererii tale, te vom informa fara intarziere cu privire la faptul ca avem nevoie de mai mult timp pentru a efectua o analiza corespunzatoare a cererii tale.
In cazul in care vei considera ca nu am reusit sa iti solutionam toate cererile sau daca nu esti multumit de raspunsurile noastre, poti depune o petitie la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Poti, de asemenea, sa apelezi la instantele de judecata.
Operatorul responsabil cu prelucrarea datelor tale cu caracter personal, conform descrierii din prezenta Politica de confidentialitate, este Komsi Group SRL, o societate romaneasca, avand sediul social in Str. Stirbei Voda nr 4, Bl. 2, Sect 1, Bucuresti (langa Sala Palatului / Biserica Luterana), Romania, telefon 0213118685.
In cazul in care hotaram modificarea prezentei notificari, pentru a furniza o mai buna protectie a drepturilor si datelor tale cu caracter personal, vom publica noua versiune aici, iar aceasta va inlocui versiunea actuala.
Iti multumim pentru increderea pe care ne-o acorzi cu privire la datele tale cu caracter personal si pentru ca ai alocat o parte din timpul tau citirii notificarii noastre cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal. Te rugam, nu ezita sa ne contactezi daca ai intrebari legate de datele tale cu caracter personal si prelucrarea efectuata de noi a acestor date.
Some text in the modal.